Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.04.2009 19:49 - Жак Превер
Автор: dum Категория: Хоби   
Прочетен: 5150 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 22.04.2009 19:49



   Фиеста

И чашите бяха опразнени,
и бутилката - с гърло разбито, 
и вратата беше заключена, 
а леглото - широко открито.
И безбройни звезди от стъкло 
ни предсказваха щастие в тая
като в приказка великолепна,
отдавна неметена стая.
И аз бях мъртвопиян 
и с бумтящо от радост сърце,
а ти беше пияна и жива,
и гола в мойте ръце.

Жак Превер
Превод: Валери Петров


Моя малка лъвице

От теб, малка лъвице,
тъй кървяха ми раните, 
че на, ето ме, хвърлих те
на християните.
И това, двама знаем го, 
не само виц е - 
прости ми за стореното, 
моя малка лъвице!

Жак Превер 
Превод: Валери Петров 


Барбара

Спомни си, Барбара: от сутринта валеше
през този ден над Брест и ти в дъжда вървеше
наквасена, танцуваща,
усмихнта, ликуваща.
Спомни си, Барбара, това се случи там, 
във Брест, под оня дъжд, на улица Сиам:
за мене непозната, за тебе непознат, 
ний срещнахме се двама за миг във този град
и ти ми се усмихна сияеща щастливка,
и аз на твоето щастие отвърнах със усмивка,
и - "Барбара" - в този миг
отнейде чу се вик
и ти, с лице във капки, тъй млада, лека, свежа, 
изтича и се хвърли в ръцете на младежа, 
укрил се в един вход. И аз видях отсреща
прегръдката ви нежна, целувката гореща. 
Спомни си Барбара, и моля те, прости, 
че без да се познаваме, говоря ти на "ти" - 
макар за миг видени, макар и отдалече, 
щом двама се обичат, на "ти" със тях съм вече.
Спомни си, Барбара,
как мъдра и добра 
бе в този ден на капките чудесната игра
по твоето лице, 
по твоите ръце, 
спомни си оня дъжд, изливащ благодат
над арсенала, залива и радостния град...
Войната, Барбара! Наистина какъв
мръснишки номер! Где си подир дъжда от кръв
и огън, и стомана?
И где е, какво стана 
с оня, който там те чакаще тогава на улица Сиам?
Загинал? Жив? Или
изчезнал е без вест?
О, Барбара, вали, 
вали все тъй над Брест, 
но друг е днес дъждът, не както в оня ден, 
сега е той отчаян и мрачен, и студен, 
и даже не е бурята от кървавите дни, 
а само едни локви и облаци едни, 
приличащи на глудница от кучета, които 
се влачат по кореми, за да изпукат скрито
от този град злочест, 
разипан и бездомен, 
във който днес от Брест 
не е останал помен.

Жак Превер
Превод: Валери Петров

http://liternet.bg/library/pr/p/zhprever.htm





Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dum
Категория: Изкуство
Прочетен: 466229
Постинги: 124
Коментари: 326
Гласове: 3813
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031