Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.10.2007 15:46 - Етика на желанието - Владо Любенов
Автор: dum Категория: Изкуство   
Прочетен: 4589 Коментари: 14 Гласове:
1

Последна промяна: 28.10.2007 16:03


                                НАСЪЩНО 
  
             С мургавите колена, като топъл ръжен хляб 
                            тя ухаеше във здрача. 
                  Беше хубава жена, сложена на тоя свят 
                              като празнична   
                                      погача.                         
      И възбуден, възхитен, в миг усетил глад за грях 
                          аз протегнах си ръката, 
   но търкулна се край мен тя със топъл женствен смях
                               и изчезна в тъмнината... 


***

Дойде при мен жената на приятел,
във късна, много късна черна нощ.
Навън вилнееше помитащ всичко вятър,
подобно хищник с нечовешка мощ…

Аз спуснах белите красиви щори.
Тя - миглите над черните очи.
И съвестта във нас не проговори…
Бе много по-красиво да мълчи…

И мина цяла вечност… И тогава…
“Вън вятърът…” - тя каза с дрезгав глас.
И мина цяла вечност… И тогава…
“…виновен е…” - довърших тихо аз…

Тя дръпна роклята и страшно чисто гола
изправи се настръхнала в нощта…
А аз седях и плачех сам на стола,
изгубил най-красивата мечта…
  

ЕТЮД В ЖЪЛТО 

                    Една жена във жълто цяла, вървеше недалеч пред мен,
                    и светкаше като махало полата и от жълт сатен.

                    Разтапяше се тъмнината на есенния скучен мрак,
                    щом стъпеше красив и златен високия и строен крак.

                    Вървях подире и замаян от лъскавите обеци,
                    които скачаха, звънтяха, и пееха като щурци.

                    И изостанал като мравка, се лутах като в сън дълбок,
                    изгубил безвъзвратно в мрака звукът на жълтия и ток.

                    Но бе ми светло на душата, и бе ми пътя озарен,
                    с надеждата, че в тъмнината една жена върви пред мен... 
 

          
                                НА КОМИНА 
  

                             На комина, на сините цигли,
                                  ще седна да гледам как
                             на нощта изпод черните мигли
                                капе гъстият мрак.

                             И върху покрива изкорубен
                                  ще се разходя важно, пък
                             ако ще да ме вземат за влюбен
                                  сантиментален щърк!

                             Ще усетя, че ти си наблизо,
                                  във градината синя, но
                             ще се местиш ти с бялата риза
                                  като лунно петно...

                             Ще почукам настойчиво с клюна
                                  да излезеш от тъмния двор,
                             и ще кажа вълшебната дума:
                                  "Мутабор"."Мутабор"!...

                             Но накрая почувствал ясно,
                                  че от мене не става халиф,
                             ще те грабна аз нежно и страстно,
                                  пак силен, настръхнал и див,

                             и на сините лъскави цигли
                                  ще седнем да гледаме как
                            на нощта изпод черните мигли
                                  капе гъстият мрак...
 


ПРИЛЕПВАНЕ 
   

               Прилепнал съм към тебе много силно
                и вкопчил съм се здраво в този брак,
                прилепнал съм към теб любвеобилно
                като чорап по нежния ти крак,

                като листо по мъхестата блуза,
                като дете към майчина пола,
                като пиявица, като вендуза,
                и като кърлеж в твоите крила

                от теб аз черпя, пия, смуча, лоча
                любов, любов, любов и пак любов,
                и нощем те затискам като плоча,
                а сутрин съм прилепнал твой пантоф

                със чувството си толкоз всеотдайно,
                че ти ме мразиш искрено и тайно... 



  


 
           


Тагове:   етика,


Гласувай:
1



1. lava - Благодаря!
22.10.2007 19:57
Вселената изпълнена с любов винаги е красива :)))
цитирай
2. dum - lava, винаги е красива. )
22.10.2007 22:13
Кое ти хареса най-много?
цитирай
3. lava - :)))
23.10.2007 08:13
Като оставим настрана формата, много ми е близко настроението в Насъщно и Етюд в жълто. А като усещане, което ме докосва - второто.

цитирай
4. dum - Аз харесвам "На комина".
23.10.2007 10:57
Приличам на героя на комина. Обичам да си намирам места, от които да гледам звезди, дървета или хълмове, планински върхове и и като цяло света от покрива. )
цитирай
5. roksolana - :)
23.10.2007 12:54
Благодаря ти за споделената красота! :)
Второто е много истинско!
цитирай
6. martiniki - Владо е добър поет!
23.10.2007 13:39
Харесвам "Сутрешен сняг" и всичките негови жени.

Сутрешен сняг

Той роди се във осем,
във девет се влюби.
Във десет почти остаря.
Край велико прозрение мина на косъм -
в единайсет.
В дванайсет умря.

Във един го зариха,
в два светът го забрави,
в три друг купи ненужния гроб.
Точно в четири гладните псета се сбиха
за три кокала
в мръсен вързоп.

В пет се спусна мъглата,
в шест светът се задави,
в седем всичко съвсем опустя.
А от осем до осем сняг валя над земята
и затрупа със бяло
смъртта…

10.12.2006г.

Скоро ще правят поетично турне из страната четирима поети - Николай Милчев, Христо Карастоянов, Владо Любенов и Пламен Киров. Ще има съобщения из литературните сайтове в нета за заинтересуваните :)

Това е линк към страничката на Владо Любенов

http://geocities.com/vladolubenov/





цитирай
7. injnina - Да!
23.10.2007 15:35
"На комина" !!! Споделена любов-какво по-хубаво от това?
Поздрави за постинга!
цитирай
8. dum - към roksolana
23.10.2007 16:23
И на мен ми допада. Интересен блог имаш. )
цитирай
9. dum - към martiniki
23.10.2007 16:25
И аз харесвам всичките му жени, а и моите. ;) Хубаво допълнение си ми направила, пак заповядай!
цитирай
10. dum - към injnina
23.10.2007 16:26
Права си, няма по-хубаво от това. )
цитирай
11. tinyblizzard - хм....
24.10.2007 01:20
интересно ми е защо точно владо любенов и откъде знаеш за него:)
цитирай
12. nav - ))
24.10.2007 06:45
На комина ми е фаворитно. Майчето да извинява, ама точно формата, формата ))

Марица пак е с едни гърди пред мен (нищо, че на живо не й личи;). Аз Владо чак сега го откривам, но ще бъде оглозган насекундно.
цитирай
13. dum - tinyblizzard
24.10.2007 13:11
Сигурно е заради теб, но никога не се знае. )
цитирай
14. dum - към nav
24.10.2007 13:13
И на мен "На комина" ми е фаворита.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dum
Категория: Изкуство
Прочетен: 468202
Постинги: 124
Коментари: 326
Гласове: 3813
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930